1.1. Provozovatel Marketplace LYNX
1.1.1. Tyto Obchodní podmínky pro Marketplace LYNX na lynx.cz (dále jen „OP Marketplace“) vydává společnost eD system a.s. se sídlem Novoveská 1262/95, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, IČO 02580381, DIČ CZ02580381, jako provozovatel Marketplace LYNX, za účelem úpravy práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Provozovatelem a Prodejci, užívajícími Marketplace LYNX k nabízení Zboží, kteří jsou na základě dohody s Provozovatelem zařazeni Režimu marketplace.
1.2. Provozovatel zprovoznil možnost uzavírání Kupních smluv mezi registrovanými Prodejci a Uživateli prostřednictvím Marketplace LYNX (Nabídky v režimu Marketplace LYNX ve smyslu čl. 3.6. Podmínek používání Marketplace LYNX (dále jen „Podmínky“), kterou však nabízí pouze Prodejcům, kteří uzavřou s Provozovatelem Smlouvu o spolupráci při prodeji Zboží na Marketplace LYNX dle těchto OP Marketplace.
1.3. Tyto OP Marketplace jsou součástí Podmínek používání Marketplace LYNX ve smyslu čl. 1.2.2. Podmínek, které se na vztah mezi Prodejcem a Provozovatelem vztahují v rozsahu, v jakém tyto OP Marketplace nestanoví jinak. Na tyto OP Marketplace se vztahuje výklad pojmů dle čl. 1.3. Podmínek, není-li v těchto OP Marketplace označen odlišný pojem a definován jeho výklad.
1.4. GoPay
1.4.1. Společnost GOPAY se rozumí obchodní společnost GOPAY s. r. o., se sídlem Planá 67, 370 01 České Budějovice, IČ: 260 467 68, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 11030. Společnost GOPAY je institucí elektronických peněz, která vydává elektronické peníze ve smyslu § 4 Zákona o platebním styku a provozuje Platební systém GoPay.
1.5. Prodejce
1.5.1. Prodejce má zájem o zařazení Zboží nabízeného na E shopu do Nabídky Zboží na Marketplace LYNX, dále o prodej tohoto Zboží Uživatelům na základě Kupních smluv uzavíraných prostřednictvím Marketplace LYNX ve smyslu čl. 3.6. Podmínek, a o využití Systému GoPay pro účely přijímání plateb za Zboží.
1.6. Výklad pojmu
1.6.1. Administrační rozhraní – rozhraní, pomocí kterého registrovaný Prodejce může komunikovat s Provozovatelem, obsluhovat platby, přijaté v jeho prospěch Provozovatelem od jednotlivých Uživatelů, a provádět nastavení;
1.6.2. AML zákon – zákon č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu;
1.6.3. E-mailová adresa Prodejce – e-mailová adresa, kterou Prodejce uvedl v Registračním formuláři a která je určena k doručování oznámení, výzev a jiné dokumentace v souvislosti se Smlouvou;
1.6.4. Identifikace – identifikace Prodejce, kterou je Provozovatel povinen provést pro GoPay za podmínek uvedených v zákoně č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu;
1.6.5. GoPay – provozující Systém GoPay, prostřednictvím něhož platí Uživatelé cenu Zboží nebo služeb zakoupených od Prodejců prostřednictvím Marketplace LYNX;
1.6.6. Platební metoda – konkrétní metoda platby, pomocí které může Uživatel platit za Zboží či služby nabízené na Marketplace LYNX. Jednotlivé Platební metody, s výjimkou platby na dobírku a platby v hotovosti při tzv. osobním odběru, zahrnují řešení sjednaná v rámci Systému GoPay s jednotlivými Partnery GoPay;
1.6.7. Platební účet – virtuální platební účet, který vede GoPay pro Lynx, s nímž je Lynx oprávněn disponovat způsobem dohodnutým s GoPay, přijímat na něj peněžní prostředky hrazené Uživateli Prodejcům z titulu Kupních smluv, a dávat GoPay pokyn k jejich výplatě Prodejcům;
1.6.8. Pravidla GoPay – Podmínky používání platebního systému GoPay v rámci Marketplace LYNX pro účely úhrad cen Zboží v rámci Marketplace LYNX, které jsou přílohou Smlouvy, dostupné na https://www.lynx.cz/podminky-pouzivani-platebniho-systemu;
1.6.9. Provize – provize Provozovatele, sjednaná na základě čl. 6.1. Obchodních podmínek;
1.6.10. Registrační formulář – formulář zpřístupněný Prodejci v rámci Administračního rozhraní, jehož vyplnění a odeslání Prodejcem je považováno za návrh na uzavření Smlouvy;
1.6.11. Smlouva – smlouva o spolupráci, která upravuje práva a povinnosti stran při prodeji Zboží a služeb prostřednictvím Marketplace LYNX, a využití Systému GoPay k úhradě ceny Zboží a služeb, uzavřené mezi Prodejcem a Provozovatelem;
1.6.12. Systém GoPay – on-line platební brána spravovaná společností GoPay, nabízející možnost využití několika Platebních metod;
1.7. Smlouvy a obchodní podmínky
1.7.1. Smlouvu uzavírají́ Prodejce s Provozovatelem elektronicky, přičemž vyplnění a odeslání Registračního formuláře umístěného v Administračním rozhraní Prodejcem je návrhem na uzavření Smlouvy. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Provozovatel doručí na E-mailovou adresu Prodejce zprávu o tom, že jeho návrh na uzavření Smlouvy akceptoval.
1.7.2. Podmínkou k odeslání Registračního formuláře dle čl. 1.5.1. je odsouhlasení těchto OP Marketplace a Pravidel GoPay, které jsou nedílnou součástí Smlouvy uzavřené mezi Prodejcem, Provozovatelem a GoPay a upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ze Smlouvy.
1.7.3. Provozovatel si vyhrazuje právo
a) kontaktovat před schválením registrace Prodejce telefonicky a ověřit si informace, které uvedl v Registračním formuláři a/nebo
b) odmítnout uzavření Smlouvy, a to i bez udání důvodů.
1.7.4. Pokud není ve Smlouvě výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto OP Marketplace není Smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi Prodejcem a Provozovatelem vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto OP Marketplace.
1.7.5. Prodejce dále bere na vědomí, že pokud přestane v průběhu trvání Smlouvy splňovat kteroukoliv ze shora uvedených podmínek, je Provozovatel oprávněn deaktivovat mu možnost prodeje Zboží přímo prostřednictvím Marketplace LYNX. Tuto možnost je oprávněn opětovně aktivovat kdykoliv později poté, co Prodejce opětovně začne splňovat podmínky.
1.8. Administrační rozhraní a informační povinnost Prodejce
1.8.1. Přístup k Administračnímu rozhraní je zabezpečen uživatelským jménem (E-mailová adresa Prodejce) a heslem. Prodejce je odpovědný za uživatelské heslo a je povinen toto heslo chránit popř. provést jeho změnu, jakmile má podezření na možnost jeho prozrazení neoprávněným osobám a možné zneužití. Za případné zneužití přístupového hesla třetí osobou je odpovědný Prodejce.
1.8.2. Prodejce je zodpovědný za to, že veškeré údaje uvedené v Registračním formuláři jsou aktuální a je povinen udržovat jejich aktuálnost i v příslušném formuláři v rámci Administračního rozhraní (zejména změny osoby oprávněných za Prodejce jednat, popř. změny kontaktních osob). Prodejce je dále odpovědný za správné nastavení své e-mailové schránky pro E-mailovou adresu Prodejce, její funkčnost i za to, že nemá e-mailovou schránku plnou. V případě dlouhodobé nepřítomnosti příslušné kontaktní osoby je Prodejce povinen přesměrovat si e-mailovou adresu tak, aby byl zajištěn příjem elektronické pošty zaslané na E-mailovou adresu Prodejce a reakce na ni.
2.1. Předmětem Smlouvy je závazek Prodejce:
2.1.1. dodat Uživatelům Marketplace LYNX Zboží, které Uživatelé prostřednictvím Marketplace LYNX u Prodejce objednají, v množství a kvalitě odpovídající Objednávce, a v čase a za podmínek specifikovaných touto Smlouvou;
2.1.2. dodržet povinnosti dle Smlouvy a Podmínek při nabízení Zboží a řídit se při uzavírání Kupních smluv prostřednictvím Marketplace LYNX Podmínkami a Zvláštními podmínkami;
2.1.3. zaplatit Provozovateli Provizi za zprostředkování prodeje, ve výši a za podmínek sjednaných ve Smlouvě a v čl. 6.;
2.1.4. zaplatit Provozovateli v plné výši veškeré částky, které Provozovatel zaplatí Uživatelům nebo třetím osobám z titulu garance náhrady kupní ceny dle čl. 7. Podmínek;
2.1.5. dodržet povinnosti při užívání Systému GoPay dle Smlouvy a Pravidel GoPay.
2.2. Předmětem Smlouvy je dále závazek Provozovatele
2.2.1. umožnit Uživatelům vyhledání Zboží Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX;
2.2.2. prezentovat Zboží na Marketplace LYNX za pomoci automatizovaných prostředků (API rozhraní, popř. XML feedu dodávaného Prodejce);
2.2.3. poskytnout Prodejci a Uživateli možnost uzavřít Kupní smlouvu, jejímž předmětem je Zboží nabízené Prodejcem prostřednictvím Marketplace LYNX, pokud Provozovatel prodej Zboží v režimu Marketplace LYNX v dané kategorii podporuje (čl. 4.1.);
2.2.4. poskytnout Uživatelům možnost úhrady kupní ceny Zboží Prodejci prostřednictvím Systému GoPay, s využitím Platebních metod sjednaných s GoPay;
2.2.5. poskytnout Prodejci přístup do Administračního rozhraní a umožnit mu využívat jeho funkce v rozsahu Smlouvy;
2.2.6. přijmout platby za Zboží nebo služby poukázané Prodejci ze strany Uživatelů prostřednictvím Systému GoPay na Platební účet, a o přijetí platby na tento Platební účet neprodleně informovat Prodejce prostřednictvím Administračního rozhraní,
2.2.7. na základě požadavku Prodejce zaslaného Provozovateli prostřednictvím Administračního rozhraní převést Prodejci na jeho bankovní účet, uvedený v Registračním formuláři, platby poukázané Uživateli prostřednictvím GoPay na Platební účet, snížené případně o platby započtené Prodejci v souladu s čl. 3.11. a 3.12.
3.1. Prodejce se zavazuje zajistit, aby kupní cena Zboží vystaveného na Marketplace LYNX nepřesáhla po celou dobu jeho vystavení na Marketplace LYNX kupní cenu téhož Zboží na E shopu, či na jakýchkoli jiných jím provozovaných internetových stránkách. Prodejce odpovídá za správnost údajů, exportovaných na Marketplace LYNX, a za soulad těchto údajů se skutečnými vlastnostmi Zboží a s právními předpisy.
3.2. Po obdržení Objednávky Uživatele, předané Prodejci Provozovatelem, je Prodejce povinen Uživateli ve smyslu čl. 3.8. Podmínek zaslat potvrzení Objednávky, obsahující alespoň údaje dle uvedeného ustanovení Podmínek. Doručením tohoto potvrzení Objednávky Uživateli je uzavřena Kupní smlouva. Prodejce bere na vědomí, že Kupní smlouva není uzavřena zasláním souhrnu Objednávky Provozovatelem Uživateli dle čl. 3.7. Podmínek. Prodejce je povinen vést stavy Objednávek aktuální tak, aby bylo možné kdykoliv zjistit v jakém je Objednávka stavu. Bylo-li Zboží v okamžiku odeslání Objednávky řádně vystaveno na Marketplace LYNX, je Prodejce povinen uzavřít s Uživatelem Kupní smlouvu za podmínek, vyplývajících z Nabídky.
3.3. Prodejce se zavazuje povinně u každé Nabídky na Marketplace LYNX uvést informaci „Dostupnost Zboží“, která informuje Uživatele o maximální době potřebné pro odeslání Zboží přepravcem nebo o maximální době nutné pro připravení Objednávky k osobnímu odběru ode dne přijetí platby kupní ceny na účet Prodejce (v případě volby způsobu platby přes GoPay), anebo ode dne uzavření Kupní smlouvy (v případě volby způsobu platby dobírkou či v hotovosti při osobním odběru). V případě, že má Prodejce u dostupnosti Zboží uvedeno na Marketplace LYNX „Skladem“, je povinen Zboží odeslat (nebo připravit k osobnímu odběru) nejpozději následující pracovní den po dni uzavření Kupní smlouvy. Není-li Prodejci dostupnost Zboží známa, je oprávněn u takové Nabídky uvést informaci „Dostupnost na dotaz“ popř. obdobnou informaci o možnosti Uživatele ověřit si dostupnost Zboží individuálně telefonicky popř. prostřednictvím e-mailu. V případě, že bude docházet k opakovanému porušení povinnosti Prodejce (tj. více než 3x během posledního měsíce) dle tohoto článku, je Provozovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit dle čl. 9.2.1.
3.4. Smluvní strany se dohodly, že Prodejce je oprávněn požadovat na Uživatelích vedle úhrady kupní ceny také úhradu nákladů za přepravu Zboží, nedohodne-li se v konkrétním případě s Uživatelem jinak. Výše ceny za dopravu Zboží nesmí přesáhnout cenu dopravy, uváděnou Prodejcem pro téže Zboží na stránkách E shopu.
3.5. Zboží je považováno za dodané Uživateli (kupujícímu), je-li mu předáno Prodejcem nebo přepravcem.
3.6. Prodejce bere na vědomí, že má veškerá práva a povinnosti prodávajícího z Kupní smlouvy, a že Provozovatel jakožto zprostředkovatel prodeje není stranou Kupní smlouvy. Prodejce se zavazuje nabízet Zboží a uzavírat Kupní smlouvy prostřednictvím Marketplace LYNX Provozovatele za podmínek, které jsou v souladu s Podmínkami, a v plném rozsahu je dodržovat (zejména jejich ustanovení čl. 3. až 6). Uvedená ustanovení Podmínek obsahují ujednání, která tvoří nezbytnou součást Kupní smlouvy. V případě, že Prodejce prostřednictvím svého E shopu nabízí Zboží za podmínek odlišných, než je stanoveno v Podmínkách (obchodní podmínky, reklamační řád atd.), zavazuje se tyto odlišné podmínky neuplatňovat při nabízení Zboží a uzavírání smluv prostřednictvím Marketplace LYNX. Ustanovení Smlouvy, těchto Obchodních podmínek a Podmínek používání Marketplace LYNX jsou pro Prodejce závazná, Prodejce s nimi výslovně souhlasí a zavazuje se je dodržovat. Uplatňuje-li Prodejce na Kupní smlouvy vlastní obchodní nebo reklamační podmínky v rozsahu, v jakém neodporují Podmínkám ve smyslu tohoto odstavce, je povinen uvádět odkaz na tyto vlastní obchodní nebo reklamační podmínky v rámci potvrzení Objednávky, zaslané Uživateli dle čl. 3.2.
3.7. Prodejce bere na vědomí, že prostřednictvím Marketplace LYNX bude zpravidla docházet k uzavírání spotřebitelských smluv prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve smyslu § 1824 a násl. občanského zákoníku. Informační povinnost vůči spotřebitelům ohledně informací, které mají být spotřebitelům sděleny před učiněním závazné nabídky ve smyslu § 1811 a § 1820 občanského zákoníku, je splněna dodržením požadavků na obsah Nabídky, a dále prostřednictvím Podmínek, vztahujících se rovněž na Uživatele. Uzavřením Smlouvy Prodejce Provozovatele zmocňuje k poskytnutí uvedených informací Uživatelům prostřednictvím Marketplace LYNX jménem Prodejce.
3.8. Prodejce je povinen zajistit u každého dodaného Zboží doklad o převzetí Zboží Uživatelem. Doklad o převzetí Zboží může být písemný, popř. elektronický (zejména při dodání Zboží prostřednictvím dopravce). V případě vzniku pochybností o doručení či okamžiku doručení Zboží, nebo v jiných sporných situacích, je Prodejce povinen zaslat Provozovateli kopii dokladu o převzetí Zboží (též v elektronické podobě). Smluvní strany si tímto sjednaly, že vlastnictví ke Zboží přechází na Uživatele dnem jeho převzetí od Prodejce nebo od přepravce.
3.9. Prodejce se zavazuje nabízet při prodeji na Marketplace LYNX nové a nepoužité Zboží nebo druhotné licence k software. V případě nabízení použitého Zboží je povinen tuto skutečnost řádně označit, případně zařadit do příslušné kategorie pro použité Zboží, pokud Provozovatel takovou kategorii na Marketplace LYNX nabízí. V případě porušení povinností dle tohoto odstavce je Provozovatel oprávněn odstoupit od Smlouvy dle čl. 9.2.1.
3.10. Prodejce odpovídá za správnost informací, odeslaných na Marketplace LYNX, a za jejich soulad s právními předpisy. V případě, že Provozovatel zjistí nesprávnost nebo protiprávnost těchto informací, je oprávněn odstranit Nabídku obsahující tyto informace. Prodejce odpovídá Provozovateli i Uživatelům za škodu, která jim v souvislosti s uvedením nesprávných nebo protiprávních informací vznikne.
3.11. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel ve smyslu čl. 7. Podmínek garantuje Uživateli výplatu náhrady kupní ceny v případech, kdy
3.11.1. Prodejce Uživateli dodal Zboží nacházející se v rozporu s Kupní smlouvou;
3.11.2. Prodejce Uživateli nedodal žádné Zboží;
3.11.3. Uživatel odstoupil od Kupní smlouvy a Prodejce mu nevrátil kupní cenu;
3.11.4. Prodejce neodstranil vady Zboží po oprávněném uplatnění záruky za jakost Uživatelem.
Podrobné podmínky uplatnění nároku na výplatu náhrady kupní ceny Uživatelem jsou stanoveny čl. 7. Podmínky používání Marketplace LYNX.
3.12. Vyplatí-li Provozovatel Uživateli náhrady kupní ceny dle čl. 3.11, zavazuje se Prodejce zaplatit Provozovateli částku shodnou s částkou, vyplacenou Provozovatelem Uživateli, a to na základě daňového dokladu doručeného Prodejci. Prodejce uděluje GoPay souhlas s tím, aby pohledávka Provozovatele za Prodejcem z titulu oprávněně vyplacené náhrady kupní ceny Uživateli, byla uhrazena formou zápočtu této pohledávky GoPay za Prodejcem na pohledávku Prodejce na vyplacení kupní ceny Zboží dle čl. 2.2.7. Podmínkou této úhrady je, aby se v okamžiku vzniku nároku Uživatele na výplatu částky náhrady kupní ceny nacházelo na Platebním účtu dostačující množství peněžních prostředků, určených k vyplacení Prodejci. O takto vyplacenou částku bude snížen nárok Prodejce na výplatu kupních cen Zboží nebo služeb, přijatých na Platební účet ve prospěch Prodejce.
3.13. Prodejce má prostřednictvím Administračního rozhraní přístup k přehledu plateb, přijatých Provozovatelem na Platební účet, a je oprávněn nejvýše 1x denně automatizovaně nebo manuálně zaslat Provozovateli požadavek k vyplacení zůstatku na jeho bankovní účet, uvedený v Registračním formuláři.
4.1. Provozovatel zobrazuje Nabídky Zboží Prodejce na stránkách Marketplace LYNX a zprostředkovává Prodejci možnost uzavřít prostřednictvím Marketplace LYNX Kupní smlouvy s Uživateli dle těchto Obchodních podmínek v kategoriích, v nichž Provozovatel podporuje uzavírání Kupních smluv v režimu Marketplace. Provozovatel se zavazuje vyvinout maximální součinnost při řešení technických obtíží Prodejce vzniklých v souvislosti s užíváním Marketplace LYNX, popř. dalších nástrojů poskytovaných Prodejci Provozovatelem na základě Smlouvy.
4.2. Provozovatel se zavazuje zajistit pro Prodejce ze strany poskytovatele softwarové platformy, na níž je Marketplace LYNX provozován, poskytnutí informací a technické podpory, nezbytných pro řádné propojení E- shopu s Marketplace LYNX. V případě zájmu Prodejce o přenosy dat mezi Provozovatelem a E shopem prostřednictvím API rozhraní je Prodejce povinen provést úpravy svého E shopu sám a na vlastní náklady, Provozovatel pouze poskytne specifikaci nezbytnou k realizaci API rozhraní a případné další informace, aniž by odpovídal za správnost a úspěch realizace API rozhraní.
4.3. Provozovatel neodpovídá za obsah a správnost informací, odeslaných Prodejcem na Marketplace LYNX, za jejich soulad s právními předpisy, ani za případné chyby, nepřesnosti nebo vadné údaje v jednotlivých Nabídkách, způsobené jejich přenosem na Marketplace LYNX automatizovanými prostředky. Provozovatel je jako poskytovatel služeb informační společnosti ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti povinen odstranit veškerý obsah, o jehož protiprávní povaze se prokazatelně dozví. Provozovatel neodpovídá za škodu, způsobenou Prodejci v souvislosti s takovým postupem.
4.4. Provozovatel se u každé Nabídky Prodejce zavazuje nabízet Uživatelům možnost úhrady ceny Zboží nebo služby dle Nabídky prostřednictvím Systému GoPay, a v rámci zprostředkování uzavření Kupní smlouvy evidovat platby, přijaté ve prospěch Prodejce na Platební účet od Uživatelů. Provozovatel je povinen prostřednictvím Administračního rozhraní informovat Prodejce o aktuální výši plateb, přijatých v jeho prospěch na Platební účet od Uživatelů, a o skutečnosti, že Transakce jednotlivých Zákazníků získají v Systému GoPay status „Dokončeno“, a že budou připsány na Platební účet. Vedle způsobu úhrady ceny Zboží nebo služeb prostřednictvím GoPay je Prodejce oprávněn na Marketplace LYNX nabízet rovněž platbu v hotovosti při tzv. osobním odběru a platbu dobírkou přepravci.
4.5. Prodejce je oprávněn zadat prostřednictvím Administračního rozhraní Provozovateli příkaz k vyplacení částek, přijatých dle čl. 4.4. Provozovatelem na Platební účet, na bankovní účet Prodejce uvedený v Registračním formuláři. Provozovatel odpovídá za správnou identifikaci jednotlivých plateb, přijatých ve prospěch Prodejce, za jejich přiřazení k jednotlivým Kupním smlouvám, a za správné zadání pokynu GoPay k vyplacení částky, požadované Prodejcem, na jeho bankovní účet.
4.6. Reklamuje-li Uživatel oprávněně platbu u své banky nebo u GoPay (z důvodu zneužití platebního prostředku, platebního účtu nebo z důvodu neobdržení Zboží), je GoPay povinno nahradit Uživateli škodu takto vzniklou z prostředků nacházejících se na Platebním účtu, a za tímto účelem zablokovat prostředky Provozovatele na tomto Platebním účtu až do výše částky reklamované platby. Provozovatel je v takovém případě oprávněn vyžádat si od Prodejce podklady k reklamované transakci, tyto podklady posoudit a případně předat GoPay nebo bance Uživatele. Uživatel se zavazuje poskytnout Provozovateli veškerou požadovanou součinnost, nezbytnou k objasnění okolností reklamace. Potvrdí-li se oprávněnost reklamace, je Provozovatel oprávněn nezadat GoPay pokyn k vyplacení odpovídající částky z Platebního účtu Prodejci, přičemž GoPay vrátí tuto částku zpět Uživateli.
4.7. V případě, že se v okamžiku vzniku povinnosti Provozovatele vrátit Uživateli reklamovanou částku na Platebním účtu nenachází dostatečné množství peněžních prostředků, přijatých na tento Platební účet ve prospěch Prodejce, je Prodejce povinen nahradit Provozovateli škodu takto vzniklou, a to nejpozději do 3 dnů ode dne přijetí výzvy Provozovatele k této náhradě. Provozovatel je oprávněn započíst veškeré peněžité nároky Prodejce, které má vůči Provozovateli, na tento nárok na náhradu škody.
4.8. Jakékoliv změny bankovního účtu Prodejce je možno provádět pouze na základě žádosti Prodejce zaslané z E-mailové adresy Prodejce na adresu Provozovatele; na žádost odeslanou z jiné, než při Registraci uvedené E-mailové adresy Prodejce, není Provozovatel povinen reagovat. Provozovatel si vyhrazuje právo ověřit žádost o změnu bankovního účtu také telefonicky popř. jinými prostředky.
4.9. Provozovatel je oprávněn nedokončeným Objednávkám nastavit status dokončeno, pokud Prodejce neudržuje stavy Objednávek aktuální.
5.1. Povinnost Identifikace
5.1.1. Prodejce bere na vědomí, že GoPay je v souladu s právními předpisy o ochraně proti praní špinavých peněz (AML zákon) povinno provádět Identifikaci jednotlivých Prodejců, kteří s ohledem na užívání Marketplace LYNX přijímají platby ceny dle Kupních smluv prostřednictvím Systému GoPay, a to formou Identifikace provedené prostřednictvím notáře nebo kontaktního místa veřejné správy (§ 10 AML zákona), nebo formou fyzické Identifikace (§ 8 AML zákona). Identifikaci dle tohoto článku provádí pro GoPay Provozovatel dle čl. 5.1.3.
5.1.2. Nedohodne-li Prodejce s GoPay nebo Provozovatelem fyzickou Identifikaci, je Prodejce povinen provést Identifikaci prostřednictvím notáře nebo kontaktního místa veřejné správy. Pokyny k této formě Identifikace jsou Prodejci poskytnuty v elektronické podobě v Administračním rozhraní, zejména seznam dokladů, které musí Prodejce předložit notáři či úřadu a vymezení účelu Identifikace. Prodejce bere na vědomí, že provedení Identifikace je ze strany notářů či úřadů zpoplatněno.
5.1.3. K provedení fyzické Identifikace pověřila GoPay Provozovatele samostatnou smlouvou, uzavřenou ve smyslu zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Identifikující osoba Provozovatele se při fyzické Identifikaci prokáže plnou mocí, udělenou k tomuto účelu ze strany GoPay.
5.2. Následky neprovedení identifikace
5.2.1. Do doby, než bude řádně provedena Identifikace Prodejce, není Prodejce oprávněn žádat Provozovatele o vyplacení peněžních prostředků přijatých prostřednictvím Systému GoPay na jeho bankovní účet, a Provozovatel není oprávněn zadat GoPay pokyn k převodu těchto prostředků z Platebního účtu.
5.2.2. Nebude-li Identifikace provedena do 60 dnů ode dne uzavření Smlouvy, jsou Provozovatel popř. GoPay oprávněni od Smlouvy odstoupit. Provozovatel však může Prodejci poskytnout dodatečnou přiměřenou lhůtu k provedení Identifikace. Odstoupí-li Provozovatel od této Smlouvy, je povinen do 15 dnů od odstoupení převést všechny peněžité prostředky nacházející se na virtuálním Platebním účtu Prodejce, na jeho bankovní účet uvedený v Registračním formuláři; nároky Provozovatele na Provizi, jakož i případné další nároky Provozovatele a GoPayz těchto Obchodních podmínek nebo Pravidel, nejsou tímto dotčeny.
6.1. Provize Provozovatele
6.1.1. Prodejce se zavazuje platit Provozovateli Provizi za jednotlivé Kupní smlouvy, uzavřené prostřednictvím Marketplace LYNX. Výše Provize je stanovena jako procentní podíl z kupní ceny Zboží včetně DPH (bez nákladů na přepravu) zakoupeného Uživatelem prostřednictvím Marketplace LYNX.
6.1.2. Konkrétní výše Provize je určena provozovatelem v Sazebníku provizí v Ceníku, dostupném na stránkách Marketplace LYNX na adrese https://www.lynx.cz/cenik, který tvoří přílohu Smlouvy.
6.1.3. Nárok na úhradu Provize vzniká Provozovateli pouze z kupní ceny Zboží, která byla Uživatelem Prodejci skutečně zaplacena. Nárok na úhradu Provize nevzniká v případě spotřebitelských smluv, u nichž Uživatel využil práva vrácení Zboží a odstoupení od smlouvy bez udání důvodu dle § 1829 a násl. občanského zákoníku (do 14 dní od převzetí plnění).
6.2. Vyúčtování Provize
6.2.1. Zúčtovacím obdobím pro účely výplaty Provize Provozovateli je kalendářní měsíc. Za zúčtovací období jsou zúčtovány Provize ze všech Kupních smluv, vyjma těch Kupních smluv, u nichž nedošlo v posledních 20 dnech k odeslání Zboží (Provize z těchto Kupních smluv budou zúčtovány v dalším zúčtovacím období), a dále z Kupních smluv, uzavřených za předchozí zúčtovací období, u nichž prokazatelně došlo k odstoupení Uživatele od smlouvy.
6.2.2. Provozovatel vystaví Prodejci fakturu na částku, rovnající se souhrnu Provizí, na něž mu vznikl nárok za zúčtovací období, nejpozději do 1. dne kalendářního měsíce, následujícího po předmětném zúčtovacím období, se splatností 14 dní. Prodejce je povinen informovat Provozovatele o těch Kupních smlouvách, od nichž Uživatelé odstoupili bez udání důvodu v průběhu posledního zúčtovacího období, nejpozději do 3 kalendářních dnů od data odstoupení Uživatele.
7.1. Odpovědnost za škodu
7.1.1. Prodejce odpovídá Provozovateli za škodu, která mu vznikne v souvislosti s porušením Kupní nebo obdobné smlouvy, uzavřené mezi ním a Uživatelem. Dále Prodejce odpovídá Provozovateli za škodu, která mu vznikne v souvislosti s porušením Smlouvy a těchto OP Marketplace, zejména v souvislosti s porušením povinnosti Identifikace dle čl. 5., s povinností poskytnout Uživateli plnění v souladu s Kupní smlouvou, nebo vrátit částku Transakce zpět Zákazníkovi. Prodejce odpovídá Provozovateli rovněž za škodu, která mu vznikne v souvislosti s uplatněním sankcí ze strany Partnerů nebo třetích osob, a která byla způsobena nedodržením podmínek dle Smlouvy nebo těchto Obchodních podmínek Prodejcem. Podmínky odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s užíváním Systému GoPay jsou stanoveny Pravidly GoPay.
7.1.2. Provozovatel odpovídá za škodu způsobenou jeho zaviněným porušením povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo z Obchodních podmínek. Provozovatel však neodpovídá za ušlý zisk ani za škodu způsobenou Prodejcem, Partnerem či třetí osobou. Součet celkové výše náhrady škody hrazené Provozovatelem za všechna porušení nepřekročí částku 50 000 Kč.
7.2. Povinnost mlčenlivosti
7.2.1. Smluvní strany Smlouvy se zavazují dodržovat povinnost mlčenlivosti o veškerých informacích, týkajících se Provozovatele nebo Prodejce, které se v souvislosti se Smlouvou dozví, a které nejsou veřejné, nebo z jejichž povahy nevyplývá, že mají být zveřejněny. Zejména jsou smluvní strany povinny tyto informace nezpřístupňovat třetím osobám, nevyužívat ve prospěch svůj nebo ve prospěch třetích osob jinak, než mu umožňuje Smlouva resp. Obchodní podmínky, a přijmout veškerá dostupná opatření k dodržení těchto povinností. Tato povinnost trvá i po ukončení Smlouvy. V případě porušení povinností dle tohoto článku vzniká smluvní straně, jíž se dané informace týkají, nárok na smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení.
8.1. Podmínky zpracování osobních údajů
8.1.1. Plnění Provozovatele podle Smlouvy zahrnují zpracování osobních údajů. Prodejce v souladu s čl. 28 odst. 3 GDPR pověřuje Provozovatele zpracováním osobních údajů Uživatelů Marketplace LYNX (a to zejména identifikačních údajů, kontaktních údajů a údajů o obsahu Objednávek) pro účely shromažďování a předkládání Objednávek Uživatelů Marketplace LYNX Prodejci.
8.1.2. Provozovatel je povinen zpracovávat osobní údaje pro Prodejce v rozsahu nezbytném k zajištění svých plnění podle čl. 2.2 těchto OP Marketplace a pouze na základě pokynů Prodejce, udělených v těchto OP Marketplace a Smlouvě nebo učiněných e-mailem nebo telefonicky prostřednictvím kontaktů uvedených na https://www.lynx.cz/kontakty.
8.1.3. Omezení dle čl. 8.1.2. těchto OP Marketplace se vztahuje rovněž na předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci a aplikuje se, pokud Provozovateli toto jiné zpracování neukládají právní předpisy, které se na Provozovatele vztahují; v takovém případě Provozovatel Prodejce informuje o takovém právním požadavku před zpracováním, ledaže by právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu.
8.1.4. Povinnost Provozovatele dle čl. 8.1.2. 8.1.1. těchto OP Marketplace se nevztahuje na osobní údaje, které Provozovatel nezískal v rámci činnosti zpracovatele dle těchto OP Marketplace. Ustanovením čl. 8.1.2. těchto OP Marketplace rovněž není dotčeno oprávnění Provozovatele samostatně zpracovávat osobní údaje Uživatelů Marketplace LYNX v pozici správce osobních údajů. Provozovatel je jako správce osobních údajů oprávněn zpracovávat osobní údaje zákazníků a to zejména pro účely nabídky vlastních produktů a služeb a personalizace reklamy na základě svého oprávněného zájmu.
8.1.5. Zpracování osobních údajů Provozovatelem v pozici správce vč. zpracování osobních údajů Prodejce se řídí Zvláštními podmínkami https://www.lynx.cz/ochrana-osobnich-udaju
8.1.6. Prodejce není oprávněn nakládat s osobními údaji, které mu jsou předány v rámci Objednávky za účelem uzavření Kupní smlouvy, k jiným účelům, než je vyřízení Objednávky, poskytnutí plnění z Kupní smlouvy Uživateli, ochrana právních nároků Prodejce a plnění právních povinností, které se na Prodejce vztahují. Zejména není Prodejce oprávněn Uživateli, jehož e-mailovou adresu získal v souvislosti s Objednávkou, zasílat vlastní obchodní sdělení, neboť při odeslání Objednávky nejsou splněny podmínky pro zasílání obchodních sdělení bez předchozího souhlasu Uživatele dle § 7 odst. 3 zák. č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti.
8.1.7. Provozovatel do 30 dnů od ukončení Smlouvy vymaže osobní údaje zpracovávané na těchto OP Marketplace, pokud právní předpisy nepožadují uložení daných osobních údajů, nebo jej Prodejce nevyzve k okamžiku ukončení Smlouvy písemně k předání kopie osobních údajů. Povinnost Provozovatele dle tohoto ustanovení se nevztahuje na osobní údaje, které Provozovatel nezískal v rámci činnosti zpracovatele dle těchto OP Marketplace, a na osobní údaje, které Provozovatel zpracovává samostatně v pozici správce osobních údajů, a to zejména v případech zpracování podle čl.
8.1.4. těchto OP Ověřeno zákazníky nebo i v dalších případech, pokud je Provozovatel nadále oprávněn zpracovávat osobní údaje na základě souhlasu, smlouvy, oprávněného zájmu nebo z jiného oprávněného důvodu.
8.2. Zpracování osobních údajů - bezpečnost
8.2.1. Provozovatel přijal a udržuje přiměřená technická a organizační opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.
8.2.2. V případě, že se Provozovatel po dobu účinnosti Smlouvy dozví o porušení zabezpečení osobních údajů zpracovávaných Provozovatelem na základě těchto OP Marketplace, je Provozovatel povinen ohlásit Prodejci, že došlo k porušení zabezpečení osobních údajů, bez zbytečného odkladu poté, kdy se o něm dozvěděl. Ohlášení Provozovatel provede oznámením na E-mailovou adresu Prodejce. Následně bez zbytečného odkladu od okamžiku, kdy se Provozovatel dozvěděl o případu porušení zabezpečení osobních údajů, je Provozovatel povinen Prodejci stejným způsobem ohlásit popis povahy daného případu porušení zabezpečení osobních údajů včetně, pokud je to možné, kategorií a přibližného počtu dotčených subjektů údajů, kategorií, přibližného množství dotčených záznamů osobních údajů a popis pravděpodobných důsledků porušení zabezpečení osobních údajů.
8.3. Zapojení třetích osob do zpracování osobních údajů
8.3.1. Provozovatel zajistí, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti.
8.3.2. Prodejce souhlasí se zapojením dalších zpracovatelů do zpracování osobních údajů dle těchto OP Marketplace. Provozovatel má povinnost informovat Prodejce v přiměřeném předstihu o záměru zapojit do zpracování osobních údajů dle těchto OP Marketplace dalšího zpracovatele vč. konkrétní identifikace tohoto dalšího zpracovatele.
8.3.3. Pokud Provozovatel zapojí do zpracování osobních údajů dle této Smlouvy dalšího zpracovatele, musí se tento další zpracovatel smluvně zavázat k dodržování stejných povinností na ochranu osobních údajů, jaké jsou dohodnuty mezi Prodejcem a Provozovatelem v těchto OP Marketplace, a to zejména zavedení vhodných technických a organizačních opatření.
8.4. Spolupráce při zpracování osobních údajů
8.4.1. Za vyřizování žádostí o uplatnění práv subjektů údajů ve vztahu k osobním údajům, které na základě této Smlouvy zpracovává Provozovatel, zodpovídá v plném rozsahu Prodejce. Pokud bude žádost subjektu údajů týkající ke zpracování osobních údajů podle těchto OP Marketplace uplatněna u Provozovatele, vyřídí tuto žádost Provozovatel; to neplatí, pokud bude k vyřízení žádosti potřebná součinnost Prodejce nebo by vyřízení žádosti vyžadovalo nepřiměřené úsilí Provozovatele.
8.4.2. Provozovatel umožní Prodejci provést audit technických a organizačních opatření zavedených Provozovatelem k ochraně osobních údajů po oznámení zaslaném do datové schránky Provozovatele s předstihem nejméně 30 pracovních dnů. Prodejce je oprávněn požadovat provedení auditu pouze v pracovních dnech od 9:00 hod. do 17:00 hod. Nebude-li termín auditu navrhovaný Prodejcem pro Provozovatele vhodný, je Provozovatel oprávněn navržený termín odmítnout a navrhnout nový termín. Veškeré audity umožní Provozovatel Prodejci v souladu s čl. 8.4.3. těchto OP Marketplace.
8.4.3. Provozovatel a Prodejce se zavazují poskytnout si vzájemně veškerou další potřebnou součinnost a podklady pro plnění svých povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů dle těchto OP Marketplace, zejména při plnění povinností vyplývajících pro Prodejce ze zabezpečení zpracování osobních údajů, při provádění auditů, při posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, při předchozí konzultaci s dozorovým úřadem a při plnění žádostí o uplatnění práv subjektů údajů. Součinnost Provozovatele, s výjimkou přiměřené součinnosti Provozovatele při vyřizování žádostí o výkon práv subjektů údajů dle odst. 8.4.1., je zpoplatněna hodinovou sazbou dle Ceníku, který tvoří přílohu Smlouvy. Fakturace a hrazení poplatků za poskytování součinnosti se řídí čl. 6.4 dle Podmínek používání Marketplace LYNX pro Prodávající
9.1. Dočasná deaktivace
9.1.1. Provozovatel je oprávněn dočasně deaktivovat (znepřístupnit) možnost prodeje Zboží Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX, a to v případě,
a) kdy Prodejce přestal splňovat kteroukoliv podmínku pro uzavření Smlouvy uvedenou v čl. 1.6.1., a/nebo
b) dopustil-li se Prodejce jakéhokoliv jednání uvedeného v čl. 9.2.1. (podstatné porušení Smlouvy), a/nebo
c) dopustil-li se Prodejce jiného jednání, které lze označit jako podstatné porušení Smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 a odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
9.1.2. Provozovatel je oprávněn provést deaktivaci možnosti prodeje Zboží Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX ze shora uvedených důvodu s okamžitou platností i bez toho, aby Prodejce informoval. Na žádost Prodejce však je Provozovatel povinen uvést důvody deaktivace.
9.1.3. Deaktivace dle čl. 9.1. představuje pouze dočasné pozastavení plnění ze strany Provozovatele a nemá vliv na trvání Smlouvy. Provozovatel je oprávněn dle svého uvážení provést opětovnou aktivaci možnosti prodeje Zboží prostřednictvím Marketplace LYNX.
9.1.4. Deaktivace možnosti prodeje Zboží prostřednictvím Marketplace LYNX z důvodů uvedených v čl. 9.1.1. a tím i dočasné pozastavení poskytování služeb a plnění ze strany Provozovatele není vadou plnění ani porušení Smlouvy a Provozovatel neodpovídá za škodu touto deaktivací způsobenou.
9.1.5. Prodejce je dále oprávněn prostřednictvím e-mailu požádat Provozovatele o dočasnou deaktivaci možnosti prodeje Zboží prostřednictvím Marketplace LYNX, a to zejména v případě nedostatečné prodejní kapacity, dočasného přerušení činnosti E shopu apod. Dočasná deaktivace dle tohoto článku je možná nejvýše na dobu 1 měsíce, přičemž jednomu E shopu může být provedena nejvýše 3x za kalendářní rok.
9.2. Ukončení Smlouvy
9.2.1. V případě podstatného porušení povinností vyplývajících ze Smlouvy Prodejcem může Provozovatel od Smlouvy odstoupit. Za podstatné porušení Smlouvy Prodejcem se považuje zejména
a) opakované prodlení s odesláním Zboží oproti lhůtě dle čl. 3.3.,
b) nabízení Zboží na stránkách E shopu za odlišných podmínek nebo za odlišnou kupní cenu než která je uvedena na Marketplace LYNX,
c) nabízení použitého Zboží v rozporu s čl. 3.9.,
d) porušování právních předpisů souvisejících s prodejem Zboží,
e) odmítnutí provedení Identifikace,
f) neprovedení Identifikace Prodejcem ani v dodatečné přiměřené lhůtě dle čl. 5.2.2.,
g) prodlení Prodejce s úhradou jakýchkoli částek Provozovateli z titulu provizí nebo z titulu náhrad vyplacených v rámci Garance nákupu delší než 15 dnů,
h) nedostupnost kontaktních údajů Prodejce po dobu delší než 10 dnů, přičemž za nedostupnost se považuje jak zcela nefunkční kontakt, tak i absence odpovědi na komunikaci Provozovatele ze strany Prodejce po výše uvedenou dobu.
9.2.2. Kterákoli ze smluvních stran je oprávněna ukončit Smlouvu výpovědí s výpovědní lhůtou 1 týden. Výpovědní lhůta začíná běžet dnem, kdy bude písemná výpověď doručena poslední smluvní straně. V případě vzniku pochybností o okamžiku doručení se smluvní strany dohodly, že výpověď se považuje za doručenou 3. (třetí) den po jejím odeslání vypovídající stranou, resp. po jejím odevzdání k poštovní přepravě. Provozovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět rovněž v případě, že Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX nepřijal žádnou Objednávku po dobu delší než 1 měsíc.
9.2.3. Provozovatel je oprávněn odstupovat od Smlouvy popř. Smlouvu vypovědět též v elektronické podobě, a to odesláním odstoupení resp. výpovědi na E-mailovou adresu Prodejce. Prodejce je z důvodu právní jistoty oprávněn od Smlouvy odstoupit, popř. Smlouvu vypovědět pouze v písemné formě opatřené podpisem osoby oprávněné jednat za Prodejce, resp. jej zastupovat; výpověď popř. odstoupení Prodejce doručí Provozovateli na jeho adresu.
9.2.4. Jakékoliv závazky Prodejce ve vztahu k Uživatelům, které vznikly po dobu účinnosti Smlouvy, zůstávají v platnosti i po ukončení Smlouvy.
9.2.5. V případě ukončení Smlouvy kterýmkoli způsobem je Provozovatel povinen neprodleně zadat GoPay pokyn k výplatě všech peněžních prostředků, přijatých v jeho prospěch prostřednictvím Systému GoPay na Platební účet, a které mu ke dni ukončení Smlouvy nebyly vyplaceny.
10.1. Vztahy, těmito OP Marketplace neupravené se řídí Podmínkami a Zvláštními podmínkami v rozsahu, v jakém nejsou s těmito OP Marketplace v rozporu, a dále obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti.
10.2. Pravidla provádění jednostranných změn těchto OP Marketplace ze strany Provozovatele stanoví čl. 9.1. Podmínek.
10.3. Tyto OP Marketplace nabývají účinnosti dne 1.9. 2023.