Pravidla využívání platebního systému GOPAY s. r. o., se sídlem Planá 67, 370 01 České Budějovice, IČ: 260 467 68, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 11030. Stejný význam mají též pojmy jako “my”, “nás”, “náš”, “naše” apod., které se používají v těchto Smluvních podmínkách. Společnost GOPAY je institucí elektronických peněz, která vydává elektronické peníze ve smyslu § 4 Zákona o platebním styku a provozuje Platební systém GoPay.
1.1. GoPay
1.1.1. Provozovatelem Systému GoPay je společnost GOPAY s. r. o., se sídlem Planá 67, 370 01 České Budějovice, IČ: 260 467 68, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 11030. Stejný význam mají též pojmy jako “my”, “nás”, “náš”, “naše” apod., které se používají v těchto Smluvních podmínkách. Společnost GOPAY je institucí elektronických peněz, která vydává elektronické peníze ve smyslu § 4 Zákona o platebním styku a provozuje Platební systém GoPay.
1.1.2. GoPay provozuje Systém GoPay na základě povolení České národní banky k činnosti instituce elektronických peněz ve smyslu českého zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, a má oprávnění vydávat Elektronické peníze a poskytovat platební služby, které se týkají Elektronických peněz. Podléhá dohledové činnosti České národní banky.
1.1.3. Kontaktní údaje GoPay:
a) adresa pro doručování: Pražská třída 1247/24, 370 04 České Budějovice
b) elektronická adresa: podpora@gopay.cz
c) telefonický kontakt: +420 387 685 123
1.2. Prodejce
1.2.1. Prodejce na základě Smlouvy užívá Marketplace LYNX (internetové stránky lynx.cz), v rámci něhož na Marketplace LYNX vystavuje nabídky svého zboží nebo služeb, a uzavírá s Uživateli kupní smlouvy, a prostřednictvím Provozovatele přijímá platby kupních cen zboží nebo služeb uhrazené prostřednictvím Systému GoPay.
1.2.2. S ohledem na zvláštní povahu platebních služeb, které GoPay poskytuje, a na povinnosti GoPay vůči subjektům, využívajícím platební služby, a poskytujícím jednotlivé Platební metody, vydávají Provozovatel a GoPay tato Pravidla, které jsou závazné pro všechny Prodejce, kterým Uživatelé platí kupní cenu zboží nebo služeb zakoupených prostřednictvím Marketplace LYNX přes GoPay. Tato Pravidla jsou součástí Základních podmínek užívání Marketplace LYNX ve smyslu čl. 1.2.2. Podmínek používání Marketplace LYNX, dostupných na https://www.lynx.cz/obchodni-podminky (dále jen „Podmínky“), které se na vztah mezi Prodejcem a Provozovatelem vztahují v rozsahu, v jakém tato Pravidla nestanoví jinak. Na tato Pravidla se vztahuje výklad pojmů dle čl. 1.3. Podmínek, není-li v těchto Pravidlech označen odlišný pojem a definován jeho výklad.
1.3. Vymezení pojmů:
1.3.1. Administrační rozhraní – administrační rozhraní blíže specifikované v Režim Marketplace dostupné na https://www.lynx.cz/podminky-pouzivani-rezim-marketplace;
1.3.2. AML zákon - zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu;
1.3.3. Autorizační limit – maximální peněžní částka jedné transakce, kterou je Prodejce oprávněn provést bez autorizace;
1.3.4. Banka Prodejce – peněžní instituce, u které má Prodejce vedený účet určený v registračním formuláři za účelem přijímání plateb kupních cen;
1.3.5. Držitel karty – Uživatel, t.j. kupující, který za zboží nebo služby objednané prostřednictvím Marketplace LYNX platí prostřednictvím Platební karty;
1.3.6. E-mailová adresa Prodejce – kontaktní e-mailová adresa Prodejce sjednaná ve Smlouvě;
1.3.7. Identifikace – identifikace Prodejce, kterou je GoPay povinna provést za podmínek uvedených v AML zákoně.;
1.3.8. Karetní asociace – karetní asociace MasterCard International, Visa International a Diners Club International;
1.3.9. Pravidla - tato Pravidla využívání platebního systému GoPay pro účely úhrad cen zboží v rámci lynx.cz;
1.3.10. Partner - banka či jiná finanční instituce, včetně centra pro autorizaci a vyúčtování, se kterými GoPay spolupracuje při zpracovávání plateb prostřednictvím Systému GoPay;
1.3.11. GoPay - společnost GOPAY s. r. o., , přesně specifikována včetně kontaktních údajů shora v čl. 1.1., provozující Systém GoPay;
1.3.12. Platební brána - internetová autorizační platforma pro akceptaci platebních karet, provozovaná licencovanou Zpracovatelskou institucí, zpřístupněná GoPay Uživatelům na základě Smlouvy, prostřednictvím které Zákazníci zadávají údaje nezbytné k provedení platby Platební kartou, přičemž tato Platební brána je zabezpečena technologií 3D Secure;
1.3.13. Platební karta – karta Kreditních asociací, umožňující svému držiteli bezhotovostní platby za zboží a služby v prostředí internetu;
1.3.14. Platební metoda - konkrétní metoda platby, pomocí které může Uživatel platit za zboží či služby nabízené prostřednictvím Marketplace LYNX s využitím Systému GoPay. Jednotlivé Platební metody, s výjimkou běžného bankovního převodu, zahrnují řešení v rámci Systému GoPay sjednaná GoPay s jednotlivými Partnery;
1.3.15. Platební účet – virtuální platební účet, vedený GoPay pro Zoneliner v rámci Systému GoPay, se kterým je Zoneliner oprávněn disponovat prostřednictvím Administračního rozhraní a na němž GoPay eviduje platby jednotlivých Transakcí zaúčtovaných ve prospěch Prodejce;
1.3.16. Platforma banky - technické rozhraní systému Zpracovatelské banky, umožňující komunikaci systému Banky s Platební bránou GoPay;
1.3.17. Pověřený pracovník – zaměstnanec popř. externí pracovník GoPay uvedený ve Smlouvě popř. určený způsobem ve Smlouvě uvedeným, pověřený ze strany GoPay poskytovat podporu Prodejcům a komunikovat s nimi v souvislosti s užíváním Systému GoPay;
1.3.18. PSP - Payment services provider, resp. Payment facilitator, tedy subjekt, který může na základě spolupráce s bankou nabízet a poskytovat službu akceptace platebních karet;
1.3.19. Smlouva – smlouva o spolupráci, upravující práva a povinnosti stran při prodeji zboží a služeb prostřednictvím Marketplace LYNX, a využití Systému GoPay k úhradě ceny zboží a služeb, uzavřená mezi Provozovatelem a Prodejcem ve smyslu Režim marketplace;
1.3.20. Strhnutí peněžité částky - snížení částky, kterou je na základě Smlouvy povinen vyplatit Provozovatel Prodejci, o částku pohledávek Provozovatele za Prodejcem z titulu náhrady škody plynoucí z porušení Smlouvy Prodejcem, nebo z titulu povinnosti vrácení částky Transakce Uživateli; Provozovatel je oprávněn jednorázově strhnout peněžitou částku z Platebního účtu Prodejce pouze v případech a za podmínek výslovně uvedených ve Smlouvě nebo Režimu marketplace;
1.3.21. Systém GoPay – on-line platební brána spravovaná GoPay, nabízející možnost několika Platebních metod;
1.3.22. Transakce – soustava operací prováděných prostřednictvím Systému GoPay popř. systémy jednotlivých Partnerů za účelem provedení platby Uživatele za zboží či služby Prodejce nabízené prostřednictvím Marketplace LYNX;
1.3.23. Vydavatel karty – banka nebo jiná finanční instituce, která je oprávněna vydávat Platební karty a která je členem Karetní asociace;
1.3.24. Zpracovatelská banka – banka, s níž má GoPay sjednánu smlouvu o spolupráci s oblasti akceptace Platebních karet;
1.4. Aplikace Pravidel
1.4.1. Prodejce využívá Systém GoPay k přijímání plateb uhrazených Uživateli na základě kupních smluv, uzavřených s Uživateli prostřednictvím Marketplace LYNX, není však v přímém smluvním vztahu s GoPay. Tato Pravidla upravují práva a povinnosti Prodejce související se skutečností, že užívají Systém GoPay. Podmínkou využívání Systému GoPay Prodejcem je uzavření Smlouvy s Provozovatelem.
1.4.2. Tato Pravidla se vztahují na všechny Prodejce, kteří uzavřeli Smlouvu. V případě, že Smlouva nebo Režim marketplace obsahují ujednání odchylná od těchto Pravidel, mají přednost ujednání Smlouvy.
1.5. Identifikace Prodejce
1.5.1. Řádné provedení Identifikace Prodejce je podmínkou pro to, aby mohl Prodejce užívat prostřednictvím Provozovatele Systém GoPay pro účely přijímání úhrad kupních cen uhrazených Uživateli. Podmínky Identifikace jsou stanoveny v Režim marketplace.
2.1. Provozování Systému GoPay
2.1.1. Prodejce bere na vědomí, že k provozování Systému GoPay využívá GoPay produktů a systémů, nabízených a dodávaných jednotlivými Partnery. GoPay je tak povinna zajistit soulad podmínek užívání Systému GoPay s podmínkami užívání produktů a systémů jednotlivých Partnerů. Za tímto účelem je GoPay oprávněno své podmínky změnit.
2.2. Obecná ujednání k Systému GoPay
2.2.1. Operace prováděné ze strany GoPay v rámci Systému GoPay nejsou bankovními operacemi. Veškeré Transakce jsou stanoveny a prováděny pouze v české měně (česká koruna, CZK), nebo v měně Euro (EUR).
2.2.2. Veškeré prostředky na bankovním účtu GoPay, na který je GoPay oprávněno přijímat platby Uživatelů Prodejce, jsou vedeny odděleně od jiných peněžních prostředků GoPay, které nejsou předmětem Transakcí. Tyto peněžní prostředky nemohou být užity k jinému účelu, než k vyplacení jednotlivým Prodejcům, nebo vrácení Uživatelům. V případě úpadku GoPay se na peněžní prostředky vztahuje ochrana Prodejce ve smyslu obecných zákonných ustanovení. Pro případ úpadku banky poskytující Platební metodu jsou peněžní prostředky chráněny ve smyslu § 41f zák. č. 21/1992 Sb. o bankách.
2.2.3. Prostřednictvím Systému GoPay jsou dostupné jednotlivé Platební metody, jejichž aktuální nabídka je dostupná na stránkách Marketplace LYNX pod https://www.gopay.com/cs/platebni-metody/, jejichž výběr, aktivaci a případnou deaktivaci provádí Provozovatel.
3.1. Povinnosti Prodejce při užívání Systému GoPay
3.1.1. Prodejce není oprávněn nabízet prostřednictvím Marketplace LYNX zboží nebo služby, jejichž nabídka či prodej je v rozporu s právními předpisy. Zjistí-li GoPay nebo Provozovatel, že Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX nabízí zboží nebo služby, jejichž prodej či poskytování je právními předpisy zakázáno popř. odporuje zásadám GoPay, požadavkům Partnerů nebo Karetních asociací, kterými jsou zejména
a) pornografické produkty nebo služby erotického charakteru,
b) produkty zobrazující či propagující dětskou pornografii nebo jiné sexuální praktiky naplňující znaky trestného činu šíření pornografie,
c) omamné, psychotropní látky či jedy,
d) léčivé přípravky vydávané na lékařský předpis,
e) tabákové výrobky,
f) zboží či nabídka služeb, prostřednictvím kterých může docházet k napomáhání či propagaci trestné činnosti nebo obcházení účinných technických prostředků ochrany autorských práv,
g) zboží či služby, kterými dochází k propagaci názorů extrémní pravice či extrémní levice,
h) zboží či služby, kterými dochází k propagaci náboženských sekt,
i) jiné zboží či služby, které je způsobilé poškodit dobré jméno Provozovatele, GoPay nebo Systému GoPay Partnerů nebo jiných třetích osob, je oprávněno odmítnout zpracování platby za takové zboží nebo služby; takové odmítnutí zpracování platby ani úplné pozastavení Systému GoPay není vadou či porušením Smlouvy ze strany GoPay nebo Provozovatele.
V případě, že GoPay vznikne v důsledku prodeje zboží nebo služeb uvedeného v tomto článku škoda, je Prodejce povinen tuto škodu GoPay v plném rozsahu nahradit. Prodejce je povinen průběžně kontrolovat dodržování povinnosti uvedené v tomto článku Pravidel.
3.1.2. Prodejce je povinen uchovávat doklady o poskytnutí zboží nebo služby Uživateli (dodací listy nebo doručenky při fyzickém doručení), údaje o Uživateli včetně záznamu o komunikaci s ním a údaji o jeho IP adrese při doručení elektronickém, při poskytnutí služby formou komunikace na dálku pak datum a čas komunikace s Uživatelem, přesné určení Uživatele a záznam komunikace (pokud je to možné), to vše po dobu nejméně 18 měsíců od poskytnutí zboží nebo služby. Tyto doklady je Prodejce povinen poskytnout Provozovateli nebo GoPay na základě jejich výzvy.
3.1.3. Po dokončení Transakce při odeslání zboží nebo poskytnutí služby Uživateli je Prodejce povinen vystavit Uživateli daňový doklad, obsahující veškeré náležitosti požadované právními předpisy.
4.1. Obecná ustanovení
4.1.1. Systém GoPay je možno užívat výhradně ke zpracovávání Transakcí prováděných na Marketplace LYNX, a to za zboží či služby, které Prodejce prostřednictvím Marketplace LYNX nabízí.
4.1.2. GoPay zahájí zpracovávání Transakcí provedených prostřednictvím Marketplace LYNX, pokud byl jejich obsah a funkce ze strany GoPay úspěšně ověřen Pověřeným pracovníkem GoPay; případné připomínky budou Prodejci sděleny telefonicky nebo písemně (též elektronicky formou e-mailu).
4.2. Zpracovávání Transakcí zaslaných Uživateli ve prospěch Prodejců
4.2.1. Poukáže-li Uživatel peněžní prostředky ve prospěch Prodejce prostřednictvím Systému GoPay a proběhnou-li řádně všechny operace požadované Partnery včetně pozitivní autorizace Partnerem, Transakce získá status „dokončeno“. Za autorizaci transakce Uživatelem se považuje dokončení zadání příkazu k úhradě dle zvolené Platební metody. Za okamžik přijetí platebního příkazu se považuje přijetí příkazu bankou Uživatele nebo Vydavatelem karty. Uživatel není oprávněn odvolat platební příkaz od okamžiku jeho přijetí jeho bankou nebo Vydavatelem karty. Provozovateli jsou peněžní prostředky dány k dispozici na Platební účet od okamžiku, kdy se jejich status změní na „dokončeno”, o čemž je vždy Provozovatel informován, a to:
a) do 1 hodiny pro platby prováděné online (internetové transakce),
b) do 1 hodiny pro platby prováděné pomocí Platebních karet,
c) do 2 pracovních dnů pro platby uskutečněné pomocí běžného bankovního převodu,
d) do 1 hodiny pro platby uskutečněné pomocí služby SuperCASH.
Shora v tomto článku uvedené časové limity začínají běžet v době, kdy jsou provedeny všechny operace požadované Partnery, specifikované na jejich internetových stránkách a nezbytné pro uskutečnění Transakce. Veškeré lhůty pro provádění platebních transakcí jsou ze strany GoPay splněny okamžikem připsání peněžních prostředků na Platební účet. Obdržení pozitivní autorizační odpovědi od Partnera systému je podmínkou pro to, aby Transakce získala status „dokončeno”. Pokud na danou Transakci obdrží GoPay negativní autorizační odpověď, bude Provozovatel o této skutečnosti do výše uvedených termínů informován a Transakce bude označena příslušným statusem udávajícím důvod jejího nedokončení.
4.2.2. Na základě ujednání mezi Provozovatelem a GoPay je Provozovatel povinen informovat Prodejce prostřednictvím Administračního rozhraní o aktuálním statusu jednotlivých Transakcí, zejména o skutečnosti, že Transakce získala status „Dokončeno“ nebo že GoPay obdrželo k Transakci negativní autorizační odpověď, a na základě požadavku Prodejce, zadaného Provozovateli způsobem sjednaným ve Smlouvě, zadat pokyn GoPay k převedení peněžních prostředků z Transakcí z Platebního účtu na bankovní účet Prodejce, zadaný v rámci uzavření Smlouvy.
4.2.3. V případě plateb prováděných běžným bankovním převodem získá Transakce status „dokončeno” a Prodejce je o této skutečnosti informován prostřednictvím Administračního rozhraní. Prodejce je povinen Uživateli odeslat zboží nebo poskytnout službu, které jsou prostřednictvím Transakce Uživatelem uhrazeny, případně (dle specifické povahy zboží nebo služeb) jiným způsobem umožnit Uživateli jejich vyčerpání nebo využití, neprodleně po té, co Transakce získá status „Dokončeno“.
4.2.4. V případě, že Prodejce z jakéhokoli důvodu vrací Uživateli platbu, uhrazenou Uživatelem prostřednictvím Platební karty, je Prodejce povinen tuto platbu vrátit bezhotovostním převodem z bankovního účtu Prodejce, uvedeného ve Smlouvě, výhradně kreditem na Platební kartu, kterou Uživatel použil k platbě za zboží anebo služby. GoPay není oprávněna vracet Uživateli tyto platby v hotovosti, a to ani při osobním vrácení zboží na provozovně Prodejce.
4.2.5. Prodejce má možnost vrátit i jen část z provedené platby (která má status „dokončeno“) zpět Uživateli; článek 4.2.4. se v těchto případech použije přiměřeně. Ani v případě vrácení části z provedené platby nemá Prodejce nárok na vrácení provize či její poměrné části či jeho poměrné části ani dalších peněžitých plnění Prodejce sjednaných ve Smlouvě.
5.1. Právo GoPay odmítnout provedení platby v rámci Systému GoPay popř. zamezit přístup k Systému GoPay
5.1.1. GoPay je oprávněna odmítnout zpracování platby provedené konkrétním Uživatelem, zejména
a) má-li důvodné podezření, že Transakce není v souladu s právními předpisy,
b) má-li důvodné podezření, že Transakce nebyla provedena se souhlasem majitele kreditní karty, která byla pro danou Transakci použita,
c) má-li důvodné podezření, že Transakce nebyla provedena se souhlasem majitele bankovního účtu, který byl v případě dané Transakce využit,
d) má-li důvodné podezření, že nejde o reálnou Transakci (mimo testovací).
5.1.2. GoPay je oprávněna zamezit Prodejci přístup k Systému GoPay, a to zejména v případě
a) existuje-li důvodná hrozba ohrožení Systému GoPay počítačovými viry ze strany Prodejce,
b) dozví-li se o protiprávním charakteru zboží či služeb nabízených Prodejcem prostřednictvím Marketplace LYNX,
c) dozví-li se o tom, že zboží či služby nabízené prostřednictvím Marketplace LYNX je v rozporu se zásadami či povinnostmi upravenými ve Smlouvě či těchto Pravidlech (zejména v čl. 3.1.1. ).
5.1.3. Realizace opatření uvedených v čl. 5.1.1. a 5.1.2. nejsou vadou Systému GoPay, ani se nepovažují za odstávku dle čl. 5.2.. 5.1.4. V případě oprávněného znepřístupnění Systému GoPay nemá Prodejce nárok na vrácení již uhrazené provize či jiných poplatků a úplat, ani jejich poměrných částí.
5.2. Údržba Systému GoPay, odstávky a řešení výpadků
5.2.1. GoPay je povinno zajistit průběžnou údržbu Systému GoPay a hardware či software nutného pro řádný provoz Systému GoPay. V této souvislosti je GoPay oprávněno dočasně vyřadit příslušný server z provozu, popř. jeho provoz podstatným způsobem omezit (odstávka).
5.2.2. Odstávky bude GoPay provádět zejména ve večerních popř. nočních hodinách (od 19:00 do 06:00) popř. ve dnech pracovního klidu.
5.2.3. GoPay ani Provozovatel tak nezaručují nepřetržitý nebo nepřerušený přístup do Administračního rozhraní ani nepřetržitou či nepřerušenou funkčnost Systému GoPay. GoPay je však povinna vyvinout úsilí, které je od něj možno spravedlivě požadovat, k tomu, aby zpracování plateb v rámci Systému GoPay proběhlo včas.
5.3. Osobní údaje a povinnost mlčenlivosti
5.3.1. Osobní údaje Prodejců-fyzických osob užívajících Systém jsou zpracovány GoPay v souladu s příslušnými právními předpisy, včetně příslušných ustanovení nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES. Podrobnosti zpracování osobních údajů provozovatelem Marketplace LYNX vč. práv dotčených osob jsou popsány v dokumentu Ochrana soukromí na Marketplace LYNX.
5.3.2. GoPay zpracovává a užívá kontaktních údajů Prodejců výlučně za účelem komunikace s Prodejci, tyto údaje nejsou zpřístupňovány ani poskytovány třetím osobám, s výjimkou
a) zpřístupnění zaměstnancům GoPay,
b) zpracovatelům, s nimiž má GoPay uzavřenou písemnou smlouvu o zpracování osobních údajů,
c) případů, kdy to bude nezbytné ke splnění zákonné povinnosti
d) smluvních Partnerů, jejichž Platební metody GoPay nabízí, za účelem poskytnutí platební služby Prodejci.
5.3.3. V případě, že GoPay získá od Provozovatele osobní údaje Prodejce nebo jeho pověřených osob v souvislosti s identifikací dle AML zákona nebo v případech, kdy tak požaduje smlouva uzavřená mezi Prodejcem a GoPay, je GoPay povinno s takovými údaji zacházet jako s důvěrnými informacemi a uchovávat je pouze po dobu trvání smlouvy s GoPay za účelem pozdějšího dokazování, že provedla řádně Identifikaci.
5.3.4. GoPay mohou být Prodejcem výjimečně a pouze jednorázově zpřístupněny osobní údaje Uživatelů, pouze však v případech řešení reklamací dle čl. 7.1., které GoPay zpracovává pouze po dobu vyřizování příslušné reklamace.
5.3.5. GoPay tímto prohlašuje, že zpracovává osobní údaje v souladu s příslušnými právními předpisy o ochraně osobních údajů.
5.3.6. Každý subjekt údajů má právo požádat GoPay o vysvětlení, popř. požadovat odstranění osobních údajů z databází a systémů GoPay, pokud má za to, že GoPay zpracovává jeho osobní údaje v rozporu se Smlouvou (je-li zároveň Prodejcem) či právními předpisy.
6.1. Tento článek se vztahuje na Prodejce, se kterými bylo sjednáno zprostředkování služby akceptace Platebních karet, s využitím akceptace Platebních karet poskytované Zpracovatelskou bankou, v němž GoPay vystupuje v pozici PSP. S ohledem na zvláštní povahu činnosti PSP mají ustanovení tohoto článku 6 přednost před ostatními ustanovení těchto Pravidel, pokud jsou s nimi v rozporu.
6.2. Za účelem poskytování platební služby dle tohoto článku implementovalo GoPay Platební bránu mezi Platební metody, nacházející se na stránkách Marketplace LYNX u jednotlivých nabídek Prodejců, a zprostředkovává spojení této Platební brány s Platformou Zpracovatelské banky. GoPay se zavazuje přijímat platby uhrazené prostřednictvím Platebních karet Uživateli ve prospěch Prodejce na internetu, a tyto platby vyplácet Provozovateli způsobem dle čl. 4.
6.3. Prodejce se zavazuje po dobu účinnosti Smlouvy dodržovat povinnosti a omezení dle čl. 6.4. a 6.5.
6.4. GoPay je pro účely tohoto článku 6 Pravidel povinno / oprávněno:
6.4.1. zajistit prostřednictvím Zpracovatelské banky provedení autorizace Transakce, tedy ověření, zda je Platební karta v okamžiku Transakce platná, zda není blokovaná nebo zda se nenachází na seznamu Platebních karet určených k zadržení, a zda má Držitel karty na bankovním účtu dostatek peněžních prostředků k úhradě Transakce;
6.4.2. provádět zúčtování provedených Transakcí snížených o částku provizí za provoz Platební brány na Platební účet GoPay, vedený pro Prodejce v rámci Systému GoPay;
6.4.3. umožnit Prodejci provádění Transakcí v měnách CZK a EUR; bankovní účet Prodejce určený pro výplaty částek Transakcí z Platebního účtu musí být veden v měně, v jaké je prováděna daná Transakce; provádí-li Uživatel platbu z účtu vedeného v jiné měně než CZK nebo EUR, bude při provedení zúčtování na Platební účet Prodejce použit pro přepočet kurz Zpracovatelské banky deviza nákup ze dne zpracování transakce Zpracovatelskou bankou; v případě, že je měna transakce a měna bankovního účtu Prodejce, určeného pro přijímání plateb z Platebního účtu, shodná, k přepočtu nedochází.
6.4.4. zpřístupnit Provozovateli v Administračním rozhraní údaje o zúčtovaných Transakcích dle tohoto článku 6.;
6.4.5. oznámit Provozovateli rozhodnutí Zpracovatelské banky o oprávněnosti reklamace vznesené Držitelem Platební karty, Vydavatelem platební karty nebo Karetní asociací;
6.4.6. nevyplatit Prodejci částku Transakce z konkrétní kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím Marketplace LYNX v případě, že určitá platba proběhla za podmínek, nesplňujících ustanovení dle tohoto článku 6., nebo v případě, že Držitel Platební karty, Vydavatel karty nebo Karetní asociace vznesou námitku vůči uvedené Transakci a Zpracovatelská banka nebo GoPay námitku shledají po předchozím projednání s Prodejcem za oprávněnou, nebo v případě, že Prodejce poruší jakoukoli povinnost plynoucí z tohoto článku 6. Pravidel, případně je-li dáno podezření z jakéhokoliv jiného podvodného jednání Prodejce při akceptaci Platebních karet;
6.4.7. zastavit provádění Transakcí pro konkrétního Prodejce v rozsahu týkajícím se akceptace Platebních karet v případě, že Zpracovatelská banka nebo Karetní asociace vznesou požadavek na vyloučení Transakcí tohoto Prodejce z poskytování služby akceptace Platebních karet.
6.5. Prodejce se zavazuje:
6.5.1. bezodkladně kontaktovat Provozovatele a vrátit přijatou peněžní částku v plné výši v případě, že Prodejce nebude schopen z jakéhokoli důvodu doručit zboží nebo poskytnout službu, a nebude schopen poskytnout GoPay doklad o převzetí zboží, korespondující s objednávkou Uživatele;
6.5.2. Poskytnout Provozovateli součinnost nutnou k tomu, aby byly Uživateli poskytnuty prostřednictvím Marketplace LYNX u nabídky zboží, anebo jiným způsobem následující informace: a) úplný název (jméno nebo obchodní firmu Prodejce (nikoliv P.O. box); b) adresu, číslo telefonu, e-mailovou adresu, údaje týkající se místa plnícího roli zákaznického centra; c) podrobný popis zboží nabízeného k prodeji; d) cena zboží nebo služeb (jestliže je cena uvedená v cizí měně, je Prodejce povinen uvést cenu také v CZK); e) informaci o možnosti úhrady platební kartou;
6.5.3. oznamovat GoPay písemně nebo elektronicky v dostatečném předstihu veškeré změny, které mohou mít vliv na řádné plnění dle tohoto článku 6. Pravidel, zejména změny v organizačně-právní formě Prodejce a v jeho vlastnické struktuře, změny názvu (obchodní firmy) Prodejce a jeho sídla (zapsaného v obchodním rejstříku i reálného), změny v nabízených druzích zboží a služeb;
6.5.4. informovat GoPay či Provozovatele neprodleně o zahájení insolvenčního řízení, případně o podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení, jehož předmětem je úpadek nebo hrozící úpadek Prodejce; v případě porušení této povinnosti odpovídá Prodejce GoPay za škodu vzniklou v této souvislosti v plné výši;
6.5.5. uhradit na výzvu GoPay či Provozovatele řádně a včas veškeré dlužné částky plynoucí zejména z titulu oprávněných reklamací Uživatelů, Vydavatelů karet nebo Karetních asociací, a veškerá případná penále a jiné smluvní sankce, která budou ze strany Karetních asociací v důsledku porušení povinností Prodejcem vyúčtovány Zpracovatelské bance, a Zpracovatelskou bankou následně GoPay, nebo které stanoví GoPay Zpracovatelská banka, pokud povinnost k jejich úhradě vznikne z důvodu porušení povinností Prodejce, stanovených těmito Pravidly.
6.6. Další povinnosti GoPay a Prodejce v souvislosti s poskytováním služby akceptace Platebních karet
6.6.1. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel a GoPay jsou vázáni výsledkem autentifikace a autorizace Transakce a nejsou oprávněni přijímat platby Transakcí, které nebyly autorizovány a autentifikovány Vydavatelem karty.
6.6.2. Prodejce není oprávněn pověřit výkonem práv a povinností z této Smlouvy třetí osobu.
6.6.3. Prodejce odpovídá za porušení této Smlouvy, včetně odpovědnosti za škodu vzniklou GoPay v důsledku reklamací ze strany Držitele Platební karty, Vydavatele karty nebo Karetní asociace. Jakoukoli pohledávku z titulu náhrady škody je Prodejce povinen uhradit GoPay do 15 dní od přijetí výzvy k úhradě, není-li tato pohledávka uhrazena započtením na pohledávku Prodejce z titulu vyplacení peněžních prostředků přijatých Provozovatelem na Platební účet (strhnutím peněžité částky).
6.7. Ukončení poskytování služby akceptace Platebních karet
6.7.1. GoPay je oprávněno přerušit poskytování služby akceptace Platebních karet na pokyn Zpracovatelské banky nebo Karetní asociace, vyskytuje-li se vůči Prodejci nadměrné množství oprávněných reklamací, začne-li Prodejce nabízet bez souhlasu Provozovatele některé z vyloučeného zboží nebo služeb, nebo neprovádí-li Prodejce žádné Transakce dle tohoto článku 6. Pravidel po dobu delší než 6 kalendářních měsíců, nebo v případě zahájení insolvenčního řízení vůči Prodejci.
6.7.2. Smlouva v rozsahu poskytování služby akceptace Platebních karet dle tohoto článku 6. zaniká okamžikem ukončení smlouvy o spolupráci mezi Zpracovatelskou bankou a GoPay, na základě níž je GoPay oprávněno poskytovat službu akceptace Platebních karet, nebo okamžikem ukončení oprávnění Zpracovatelské banky zpracovávat Transakce provedené prostřednictvím Platebních karet. Toto ujednání má povahu rozvazovací podmínky.
7.1. Řešení reklamací Uživatele v případě plateb Platební kartou nebo prostřednictvím m-plateb
7.1.1. Uživatel má právo reklamovat Transakci provedenou prostřednictvím Systému GoPay přímo u banky, která mu vydala příslušnou Platební kartu, nebo u jiného poskytovatele platebních služeb, jehož Platební metodu GoPay nabízí (zejm. mobilních operátorů, poskytujících tzv. M-Platby – není-li dále v tomto článku uvedeno jinak, jsou tyto subjekty nazvány společně jako „banka“). Uživatel může např. reklamovat, že neobdržel objednané zboží či službu popř. že je neobdržel bez vad nebo mu byla neoprávněně částka stržena z účtu dvakrát. Banka má v případě takové reklamace právo požadovat po GoPay informace a doklady k dané Transakci a má rovněž právo jednostranně si strhnout z Platebního účtu GoPay peněžité prostředky ve výši odpovídající Transakci včetně příslušných poplatků nebo provize, pokud jí GoPay neprokáže, že dodávka zboží popř. poskytnutí služeb bylo v souladu se smlouvou uzavřenou prostřednictvím Marketplace LYNX mezi Prodejcem a Uživatelem.
7.1.2. Vzhledem k povinnostem GoPay a právům Uživatele a banky uvedeným shora v čl. 7.1.1. je Prodejce povinen poskytnout GoPay veškerou nezbytnou součinnost, zejména je povinen poskytnout GoPay veškeré relevantní informace o provedené Transakci, které se týkají reklamace Uživatele a požadavku banky a dále je Prodejce povinen dodat GoPay, a to do 3 dnů od přijetí jeho požadavku, k příslušné Transakci zejména následující dokumenty: a) daňový doklad vystavený Uživateli, který bude obsahovat veškeré náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, zejména přesnou identifikaci Uživatele; b) kopii potvrzení o odeslání zboží, nebo potvrzení o poskytnutí objednané služby popř. jiné obdobné dokumenty, kterými doloží, že poskytnutí zboží či služeb Prodejcem bylo v souladu se smlouvou uzavřenou s Uživatelem, včetně dokladů o poskytnutí zboží nebo služby Uživateli dle čl. 3.1.2. , c) identifikační údaje Uživatele, který objednal dodání zboží či poskytnutí služby, které jsou předmětem reklamace.
7.1.3. Prodejce je za účelem případného poskytnutí dokumentů požadovaných v souvislosti s vyřízením reklamace Uživatele povinen uchovávat tyto dokumenty minimálně po dobu 24 měsíců od data zpracování Objednávky. Prodejce je dále povinen zajistit, aby na základě dodávky jeho zboží či služeb objednávaných prostřednictvím Marketplace LYNX byly vystavovány dokumenty s náležitostmi uvedenými shora v čl. 7.1.2. .
7.1.4. Prodejce bere na vědomí, že banky popř. Vydavatelé karet stanoví pro objasnění Transakce a reklamace Uživatele propadnou lhůtu v délce, která zpravidla nepřesahuje deset (10) dní. Nedodá-li Prodejce prostřednictvím Provozovatele GoPay informace a dokumenty uvedené shora v čl. 7.1.2. ve lhůtě nejdéle deset (10) dnů ode dne, kdy je k tomu písemně vyzván, má GoPay nárok jednostranně strhnout prostředky z Platebního účtu včetně případných poplatků, sankcí nebo jiných plateb. GoPay je rovněž oprávněno jednostranně strhnout prostředky z Platebního účtu, vyjde-li i přes včasné dodání informací a dokumentů ze strany Prodejce najevo, že reklamace Uživatele byla oprávněná. Za těchto podmínek má Provozovatel právo nevyplatit z Platebního účtu Prodejci částku, odpovídající takto stržené částce ze strany GoPay. Provozovatel je vždy povinen strhnutí peněžitých prostředků Prodejci odůvodnit a doložit.
7.2. Odpovědnost za vady a za škodu
7.2.1. Prodejce odpovídá Provozovateli za škodu, která mu vznikne v souvislosti s uplatněním veškerých nároků z titulu porušení těchto Pravidel nebo Režimu marketplace ze strany GoPay, z titulu porušení kupní nebo obdobné smlouvy, uzavřené mezi ním a Uživatelem, nebo z titulu porušení povinnosti Identifikace dle Režimu marketplace.
7.2.2. GoPay odpovídá Prodejci zejména za dodržení lhůt k poskytnutí peněžních prostředků, které jsou předmětem Transakce, k dispozici Prodejci dle čl. 4.2.1. , a za nesprávně provedené nebo neautorizované Transakce.
7.2.3. GoPay neodpovídá za zpoždění, neprovedení nebo chyby Transakcí, které byly zapříčiněny okolnostmi, které GoPay nemohla dost dobře předvídat, popř. předcházet popř. ovlivnit, ani za škody takto způsobené.
8.1. Doba trvání Smlouvy a ukončení Smlouvy jsou upraveny v Režim marketplace.
8.2. Tato Pravidla byla vydána GoPay, které si vyhrazuje právo jejich změn. Tato Pravidla jsou nedílnou součástí Smlouvy.
8.3. Pravidla provádění jednostranných změn těchto Pravidel ze strany Provozovatele stanoví čl. 9.1. Podmínek.
8.4. V případě, že by některé ustanovení těchto Pravidel bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Pravidel nebo Smlouvy.
8.5. Využívání platebního systému GoPay se řídí Českým právem.
8.6. Tato pravidla nabývají účinnosti od 1. 9. 2023