Reklamace a vrácení

Provedem vás celým procesem vrácení nebo reklamace krok za krokem. Poradíme, jak zboží správně zabalit, připravíme pro vás "Odstoupení od smlouvy" nebo "Průvodní dopis k reklamaci", které je nutné vložit do zásilky a poradíme, kam a jak zboží zaslat nebo odnést.

V případě dotazů se neváhejte na nás obrátit, napište na lynx@lynx.cz či zavolejte na +420 844 111 162.

Nákup na LYNX.cz je opravdu bezpečný! Protože i když jako marketplace zprostředkováváme prodej mezi prodejcem a zákazníkem, tak jako LYNX ručíme za dodržení všech poviností prodejce. Čili, kdyby prodejce nedostál svým povinostem, tak o vše se postarámy my. Je to taková dvojí garance toho, že váš nákup, vrácení nebo reklamace proběhne vždy bezproblémově.

Jak postupovat: Reklamace

  1. Zadejte reklamaci do systému

Abychom vám maximálně usnadnili proces reklamace, provedeme vás krok za krokem a dohlédneme na to, že vše proběhne, tak jak má. Začněte tím, že vložíte svou reklamaci do našeho systému.

Zadat reklamaci

  1. Příprava na reklamaci

Nejpozději následující pracovní den se vám ozveme s instrukcemi, jak zboží zabalit, pošleme vám průvodní dopis pro reklamaci a poradíme, jak a kam zboží poslat nebo odnést.

TIP: Spěcháte na reklamaci? Blíží se konec období kdy můžete zboží reklamovat? Kontaktujte s žádostí o reklamaci zároveň i prodejce nebo odneste rovnou zboží do některého z našich servisních středisek. Teprve tím je reklamace oficiálně zahájena.


  1. Vyřízení reklamace

Ze zákona musí být reklamace vyřízena do 30 dní. Pokud vaše reklamace nebude do 30 dní vyřízena, obraťe se na nás a my vám pomůžeme situaci vyřešit k vaší spokojenosti.

Jak postupovat: Odstoupení od smlouvy

  1. Zadejte odstoupení do systému

Abychom vám maximálně usnadnili proces odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu, provedeme vás krok za krokem a dohlédneme na to, že vše proběhne, tak jak má. Začněte tím, že vložíte své odstoupení do našeho systému.

Zadat odstoupení

  1. Příprava zboží na vrácení

Nejpozději následující pracovní den se vám ozveme s instrukcemi, jak zboží zabalit, pošleme vám odstoupení od smlouvy, které stačí jen vytisknout a poradíme, jak a kam zboží poslat nebo odnést.

TIP: Spěcháte na vrácení? Blíží se konec 14 denní lhůty? Kontaktujte s žádostí o odstoupení od smlouvy zároveň i prodejce. Teprve tím je odstoupení oficiálně zahájeno.


  1. Vrácení peněz

Po doručení zboží zpět prodejci obdržíte do 14 dnů peníze zpět na uvedený účet nebo na platební kartu, kterou jste objednávku hradili. Pokud by se tomu tak nestalo, obraťe se na nás a my vám pomůžeme situaci vyřešit k vaší spokojenosti.

Ano, zboží máte právo podle zákona vrátit bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí.

Lhůta se počítá od druhého dne po převzetí zboží a končí dnem, kdy obchodník zboží převezme, případně mu spotřebitel zašle odstoupení od kupní smlouvy. Pokud tedy chcete dodržet 14denní lhůtu a na vrácení zboží spěcháte, odešlete nejprve prodejci e-mail s oznámením o odstoupení.

Ano. Vrácení ve 14denní lhůtě je dáno zákonem § 1829 odst. 1 Nového občanského zákoníku. Ten udává, že zboží musí být v takovém stavu, jako by si ho spotřebitel vyzkoušel v kamenném obchodě. Zboží tedy nesmí jevit známky použití nebo opotřebení a musí obsahovat všechny původní součásti. V případě, že zboží toto nesplňuje, je prodejce oprávněn vrácenou částku úměrně ponížit.

K vrácenému zboží vždy přiložte kopii dokladu, kterou jste obdrželi od prodejce a dokument Odstoupení od kupní smlouvy, který zašleme na vaši e-mailovou adresu.

Peníze vám vrátí prodejce na účet, který jste uvedli v žádosti o odstoupení od kupní smlouvy. A to do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, případně od doručení zboží zpět. V případě, že jste platili za zboží platební kartou nebo bankovními tlačítky, je možné platbu vrátit zpět na platební kartu nebo účet.

Ne. Podle § 1837 Nového občanského zákoníku o odstoupení od kupní smlouvy ve 14denní lhůtě spotřebitel nemůže v určitých případech od smlouvy odstoupit. Jedná se například o elektronické licence, zboží na míru, výrobky podléhající rychlé zkáze, zboží s porušeným obalem, zboží, které nelze vrátit z hygienických důvodů apod.